سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تجهیزات و قطعات ماشین های اداری

چرا فن لپ تاپ من خاموش نمیشه؟

    نظر

فن لپ تاپ یکی از اجزای مهم سیستم خنک کننده لپ تاپ است. با افزایش دمای لپ تاپ، فن شروع به چرخش می کند. با این حال، اگر لپ‌تاپ اصلاً نرم‌افزاری را اجرا نمی‌کند و فن لپ‌تاپ شما همیشه روشن است، ممکن است به دلیل راه‌اندازی سیستم باشد. در اینجا نحوه تعمیر فن لپ‌تاپ که دائماً کار می‌کند، آورده شده است.

شاید شما این مطلب را هم دوست داشته باشید
برای مشاهده مقاله روی نام آن کلیک کنید
دلایل خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ و دلایل آن

روش 1. تنظیمات سیستم را تغییر دهید

در زیر win10 را به عنوان مثال برای تنظیم یک برنامه مدیریت انرژی لپ‌تاپ برای کاهش سرعت فن خنک‌کننده و نویز در نظر می‌گیرم.
1. Windows 10 : Go to Start > Settings > System > Power & Sleep > Additional power settings 

2. Click “Change plan settings” in the pop-up window.

3. Click “Change advanced power settings” in the pop-up window.

4. Click “processor power management”, and click “System cooling policy” in the drop-down menu, then click “Active”, change the “active” to “Passive”, Click OK.

شاید شما این مطلب را هم دوست داشته باشید
برای مشاهده مقاله روی نام آن کلیک کنید
دلایل روشن نشدن لپ تاپ و رفع بالا نیامدن ویندوز

راه اندازی در حال حاضر کامل شده است. از این پس فن به جای اینکه همیشه کار کند، در صورت نیاز کار خواهد کرد.

روش 2. فن لپ تاپ را تمیز کنید

اگر «خط مشی خنک‌کننده سیستم» شما به غیرفعال تغییر کرده است و نرم‌افزار بزرگی را اجرا نکرده‌اید و فن لپ‌تاپ دائماً کار می‌کند، ممکن است لازم باشد فن لپ‌تاپ را تمیز کنید زیرا فن و هیت سینک گرد و غبار دارند و عملکرد آن در دفع گرما از بین می‌رود. کاهش می یابد.
در این مرحله باید پوشش زیرین لپ تاپ را بردارید، فن لپ تاپ و هیت سینک را بردارید، با استفاده از برس گرد و غبار روی فن و پره های هیت سینک را تمیز کنید. شما باید گریس حرارتی قدیمی را از CPU، GPU و هیت سینک جدا کنید، سپس گریس حرارتی جدید را روی CPU و GPU بمالید تا رسانایی حرارتی بهبود یابد.

منبع:Tehran-nara.ir


راه حل رفع ارور 404 Not Found

    نظر

ارور 404 یا ارور 404 Page Not Foun معمولا زمانی رخ می‌دهد که شما سعی دارید از صفحه وبی بازدید کنید که وجود خارجی ندارد.گاهی اوقات، مشکل از وب‌سایت موردنظر است و در این حالت شما نمی‌توانید هیچ کاری برای رفع این مشکل انجام دهید. اما در برخی از مواقع ممکن است شما بتوانید مشکل به وجود آمده را حل کنید.

به‌عنوان مثال شاید آدرس سایت را اشتباه تایپ کرده‌اید و یا شاید کش مرورگر شما باعث به وجود آمدن این مشکل شده است..

برخی از صفحات خطای 404 حتی ممکن است پیشنهاداتی برای پیدا کردن آن‌چه ‌شما به دنبال آن هستید و یا راه‌هایی برای دسترسی به قسمت‌های دیگر سایت ارایه دهند.

شاید شما این را هم دوست داشته باشید

برای مشاهده مقاله کافی است روی آن کلیک کنید

 چرا لپ تاپ من بسیار کند است و چگونه می توان آن را تعمیر کرد؟

ممکن است این خطا را به شکل‌های گوناگونی مانند موارد زیر مشاهده کنید:

  • 404
  • 404 Resource not found
  • Error 404
  • HTTP 404
  • 404 Not Found
  • Error 404 Not Found
  • 404 Page Not Found
  • 404 File or Directory Not Found
  • چند راه حل برای رفع ارور 404 Not Found

 و حالا چند راه حل برای رفع آن :

1- با زدن کلید F5 صفحه ی مورد نظر را Refresh کنید.

2- ممکن است شما آدرس صفحه ی مورد نظر را به اشتباه وارد کرده باشید آن را اصلاح کرده و دوباره تلاش کنید .

3- قسمتی از لینک را پاک کنید برای مثال : اگر این صفحه www.web30ty.ir/a/bc.html باشد آن را به www.web30ty.ir/a تبدیل کنید یعنی چند حرف از آخر لینک را حذف کنید معمولا این روش جواب می دهد .

شاید شما این را هم دوست داشته باشید

برای مشاهده مقاله کافی است روی آن کلیک کنید

دلایل خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ و دلایل آن

4- صفحه ی مورد نظر را در Google یا Bing جست و جو کنید .

5-پاک کردن کش مرورگر

پاک کردن حافظه کش مرورگر یکی دیگر از مواردی است که می‌توانید برای حل خطای 404 از آن استفاده کنید.گاهی اوقات ممکن است این خطا از جانب شما باشد.برای مثال ممکن است شما بتوانید یک لینک را در تبلت خود باز کنید اما قادر نباشید تا همان لینک را در تلفن همراه خود باز کنید.در این شرایط پاک کردن کش مرورگر راهکار مفیدی خواهد بود.

شاید شما این را هم دوست داشته باشید

برای مشاهده مقاله کافی است روی آن کلیک کنید

دلایل خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ و دلایل آنپ

6-DNS Server خود را تغییر دهید

اگر وب‌سایت موردنظر برای سایر افراد قابل دسترسی است و تنها شما نمی‌توانید آن را باز کنید این احتمال وجود دارد که ISP شما دسترسی به آن وب‌سایت را مسدود کرده است یا این‌که DNS Server آن‌ها به‌درستی کار نمی‌کنند. برای حل این مشکل می‌توانید DNS Server خود را تغییر دهید و مجددا برای دسترسی به سایت موردنظر اقدام کنید.

شما همچنین می‌توانید به جای تغییر DNS Server، تنها DNS خود را عوض کنید تا خطا برطرف شود. انجام این کار کش DNS را حذف می‌کند و سپس یک جستجو برای یافتن DNS جدید را انجام می‌دهد. در این حالت اگر وب‌سایت یا صفحه مورد نظر اخیرا به آدرس IP دیگری منتقل شده باشد، انجام این کار باید خطای 404 را حل کند.

7-بررسی کنید که آیا وب‌سایت دارای خرابی موقت است یا خیر

گاهی اوقات ممکن است یک وب‌سایت موقتا با مشکل مواجه شده باشد و به همین دلیل خطایی را ایجاد کند. در این مورد، هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید و فقط باید صبر کنید. اما برای اطمینان بیشتر، شما می‌توانید وب‌سایت را از طریق یک ابزار آزمایشی در دسترس آزمایش کنید.

ابزارهای زیادی برای این منظور وجود دارند و شما می‌توانید با انجام یک جستجوی ساده در وب برای ابزارهایی با عنوان ” is website down”، لیستی از این ابزارها مشاهده کنید. فقط کافی است به جای عبارت website نام سایت موردنظرتان را وارد کنید.

منبع:تهران نارا نوین